..eller så är det bara jag. :P Nej men jag tänkte sätta ihop en lite lista med bra böcker som man kan läsa i sommar! själv måste jag köpa en del innan jag åker iväg, kan inte åka dit med bara en bok vilket är det jag har jag hemma.
Deckare:
Camilla Läckbergs böcker (alla hennes böcker är riktigt bra men ska man bara läsa en ska man välja Tyskungen som var överlägset bäst.)
-Det här är böcker för dig som gillar deckare men samtidigt vill ha en bra roman och lite mer personligt än bara en gåta som ska lösas.
Räven- Michael Connelly (han har skrivit även andra bra böcker som är klart läsvärda)
- En bra historia som går rakt på fallet med så lite annat som möjligt. Vill man läsa om polisens jobb är Connellys böcker perfekta.
Serien om Annika Bengtzon- Liza Marklund (kan inte välja en favorit)
- Välskrivet och spännande räcker för beskrivning av dessa böcker.
Indicier- Patricia D. Cornwell (har inte läst fler av hennes böcker men ska nog göra det i sommar eftersom jag verkligen fastnade för den här)
Till minnet av Edward- Elisabeth George
- Hon har skrivit många bra böcker men det här är nog den jag gillade mest. De kan vara lite sega ibland men klart bra sommar läsning. Man kan inte mer än att älska karaktärerna i böckerna.
Romaner:
Fågelvägen- Anne- Marie MacDonald
- välskriven bok som rymmer det mesta, spänning, glädje, sorg, kärlek m.m. Vissa stunder är den även väldigt hemsk men man vill bara fortsätta läsa. En av de bästa böcker jag läst.
Stormblomma- Tamara McKinley
- Detta var en bok jag inte kunde lägga ifrån mig. När jag var så illa tvungen längtade jag bara tills när jag skulle få krypa upp i soffan och fortsätta läsa. Ska du läsa den i sommar så bränn dig inte i solen, för du lär vara så uppslukad av boken att du inte märker att det är lite varmt.
Änglar- Marian Keyes (även hennes andra böcker)
- Riktigt bra böcker om kvinnors liv i Dublin. Just Änglar var den boken som fångade mig i sitt nät och jag kan verkligen rekomendera att läsa den.
Verklighetsbaserade:
Infiltratören- Lasse Wierup
- En riktigt bra bok just för att man inte kan tro att det har gått till så här i sverige. Annars kan den vara lite seg under vissa delar av andra halvan av boken.
Gömda, Azyl, Mias hemligheter och Emma Mias dotter- Liza Marklund och Maria Eriksson
- Finns ite så mycket att säga om dessa böcker förutom att dom verkligen lyckas fånga läsaren och sen är man fast. Man tycker så synd om alla inblandade och framförallt barnen att man bara måste fortsätta läsa och se hur det går för dom.
Inte utan Min dotter- Betty Mahmoody
- Skildar en osannolik verklighet på ett gastkramande sätt. Det här är en bok fylld av passioner och minst sagt dramatiska händelser. Hur långt är man villig att gå för att rädda dom man älskar mest?
Chicklitt: (vad finns det att säga om dess böcker mer än att antingen älskar man genren eller så gör man det inte. och älskar man den älskar man mer eller mindre alla böcker)
Alla var där- Lauren Weisberger
Den andra kvinnan- Jane Green
I dina kläder- Jane Green
Babbeldrottningen- Meg Cabot (även om den var lite, vet inte riktigt hur jag ska säga, kanske barnslig så var den riktigt bra)
Babbeldrottningen i New York- Meg Cabot
Stjärnfabriken- Naylor & Hare
En shopaholics bekännelser- Sophie Kinsella
En shopaholic i New York- Sophie Kinsella
En shopaholic säger ja- Sophie Kinsella
En shopaholic får en syster- Sophie Kinsella
så fin blogg du har! :)
Och en väldigt läcker design :)
take care. kram!